چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
پاسخ به درخواست ۱۵ ساله شهروندان؛

سال آینده؛ بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح مصلی مشهد

  • کد خبر: ۱۶۹۷۷
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
سال آینده؛ بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح مصلی مشهد
از پیمانکار میخواهیم که کام مردم را شیرین کند و تا سال آینده همین زمان کار پروژه تقاطع غیر هم سطح مصلی را به اتمام برساند
زهرا اسکندریان- محمدرضا کلایی شهردار مشهد در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم سطح مصلی با اعلام این خبر افزود: این پروژه نباید ابتر بماند. ۱۴ ماه برنامه زمان بندی برای اجراست. از پیمانکار میخواهیم که کام مردم را شیرین کند و تا سال آینده همین زمان کار را به اتمام برساند
وی افزود: این محور به سمت بخش میانی بولوار قلعه ساختمان و قلعه خیابان را امتداد خواهیم داد تا به طرق هم دسترسی دیگری برای بهشت رضا داشته باشیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه دسترسی دوم برای اتصال به حرم ایجاد می‌شود تاکید کرد: با اجرای این پروژه این منطقه از حبس در می‌آید. هم استان قدس و هم مردم برد خواهند کرد.
وی گفت: امیدواریم ادامه این مسیر هر چه سریع‌تر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.
وی اذعان داشت: عناصر زیادی در اجرای این پروژه ما را پشتیبانی کردند که در راس آن استاندارخراسان رضوی قرار دارد، از نمایندگان مجلس به ویژه آقای قاضی زاده در همراهی شان برای اجرای این پروژه تشکر میکنم.
وی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه مشهد شهری ثروتمند است متاسفانه جدی گرفته نمی‌شود اذعان داشت: باید مشهد را به عنوان پیشتاز توسعه به پیش ببریم. از نمایندگان مردم مشهد رد مجلس واقعا سپاسگزارم و از این عزیزان می‌خواهم دست از کمک به ما برندارند و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

درخواست به تقاضای ۱۵ ساله شهروندان
در این مراسم خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز افزود:این پروژه یکی از پروژه‌هایی است که ۱۰ تا ۱۵سال مورد تقاضا و خواست شهروندان بوده است. در این مکان امکان ارائه خدمات مناسب مثل خطوط اتوبوس نیز وجود نداشت.
وی ادامه داد: در بزرگراه کلانتری دسترسی به حرم مطهر از بولوار مصلی است، اما به دلیل اینکه رانندگان باید تا دوربرگردان شهید عباسپورمسیری را بپیمایند تا به دور برگردان برسند و دور بزنند از ظرفیت این محور به درستی استفاده نمی‌شد.
کاظمی گفت: علاوه بر آن زائری هم که از خارج از شهر می‌آمد نمی‌توانست ازاین دسترسی به درستی استفاده کند. با احداث و اجرای این تقاطع ما شاهد کاهش بار ترافیکی، آلودگی هوا و رعایت سرعت مطمئنه خواهیم بود. اتصال پل چهارم در این مسیر مجموعه شهرک‌های موجود را از بن بست خارج می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: شهرک‌های رجایی و باهنر و خروجی‌های این شهرک‌ها که بار ترافیکی بولوارسرخس به داخل بولوار حر را نیز دارد کشش و گنجایش بار ترافیکی را ندارد. به همین دلیل دسترسی دیگری طراحی می‌شود تا اتصال محور را به پل چهارم داشته باشد.
کاظمی افزود: ازاین محور دسترسی به بهشت رضا ایجاد خواهد شد و اتصال بولوار محمدآباد به این مجموعه هم رونق خوبی ایجاد خواهد کرد و مشکلات عدیده حل می‌شود.
وی اذعان داشت: در برنامه زمانبندی زمان اجرای این پروژه ۱۴ ماه توافق شده است. رقم ریالی زیرگذر و همسطح بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است. زیرگذر اصلی به طول یک و سه دهم کیلومتر و میدان هم سطح به بولوار مصلی نیز شامل ۲۸۰ هزار متر مکعب خاکریزی و خاک برداری خواهد بود. این پروژه ۸۰ شمع دارد و آیلند وسط به طول ۱۲ متر خواهد بود که دو طرف سه باند قرار می‌گیرد.

هدف اتصال مسیر غرب به شرق به تنهایی نیست
فیضی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این باره گفت: این پروزه ۲۰ سال است بر زمین مانده است و ده‌ها پروژه این چنین در مدیریت شهری آغاز می‌شود
وی ادامه داد: پس از رفع و رجوع مشکلات آن در طرح جامع امروز این پروژه کلید خورد. هدف از اجرای این پروژه فقط یک زیرساخت اتصال شرق به غرب نیست بلکه اجرای عدالت اجتماعی در زیرساخت‌های شهر‌ی است.
وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها و دسترسی‌های غربی به شرقی همه در راستای رفع نقصان معابر شهری است.
فیضی با بیان اینکه باید توسعه را متوازن به همه پهنه‌های شهری عرضه کنیم افزود: مردم حاشیه شهر شایسته هر نوع خدمت بهینه هستند. نیاز‌های این مناطق را با برگزاری ۶۰۰ ساعت جلسه ودیدار در مساجد احصا کردیم.
وی خاطر نشان کرد: مرد شعار نیستیم و مرد حضور در میان آحاد مردمیم. خودمان را مردم حاشیه و خادمان آنان می‌دانیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->